
Vaikuttava sisältö kunnioittaa
kanavaa ja kohderyhmää.
Toimittajan urani aikana olen kirjoittanut monen eri formaatin juttuja laajalevikkisiin aikakauslehtiin, uutismedioihin sekä eri alojen asiakas- ja sidosryhmälehtiin.
Tässä muutama maistiainen laidasta laitaan:
- Yhteishyvä: Filosofi harmittelee kiireen ihannointia
- Kauppalehti: Facebook-tykkääjä on yritykselle aika arvoton
- Eeva: Maaret Kallio ei usko superihmiseen
- Kunto & Terveys: Mikko Leppilampi odottaa innolla ikääntymistä
- Lapsen Maailma: Mindfulness auttaa, kun lapsi pelkää kuolemaa
- Lahti Business Region: Fazer tavoittelee uusia markkinoita kiertotalouden innovaatioilla
- Uusi Lahti: Minusta tuli sattuman oikusta lahtelainen (kolumni)
- Vääksyn Lääkärikeskus: Yritystarina asiakkaan verkkosivuille ja Vapaa Verbaalikko -blogiin
Olen myös konseptoinut kokonaisia julkaisuja. Tässä työssä korostuu lukijan ymmärtäminen yksilönä: yksi lukee monen aukeaman henkilökuvan ahmien, toinen haluaa asiat lyhyinä uutisina, kolmas silmäilee vain otsikot ja kuvatekstit. Jokaisen julkaisuun valitun elementin ja tekstin tulee olla tarkoin harkittu.
Ensimmäinen työpaikkani medianomiksi valmistumisen (2001) jälkeen oli elektroniikka-ammattilaisten aikakauslehti. Viimeinen toimenkuvani palkollisena ennen omaa yritystä oli lääke- ja laitealan erikoislehden toimituspäällikkö. Tehtävät kuvaavat rohkeuttani tarttua vieraisiinkin aiheisiin, sillä minulla ei ollut kummaltakaan alalta aiempaa kokemusta.
Maalaisjärki ja huolellinen perehtyminen auttavat silloin, kun aihe on entuudestaan vieras. En pelkää kysyä uudestaan, jos en ymmärrä.